Firmy i producenci stawiają na masowość

Człowiek ze środkami masowego przekazu styka się każdego dnia. Internet, telewizor towarzyszy jemu na co dzień. Tak naprawdę trudno jest się odciąć od mediów. A to właśnie za ich pośrednictwem dociera do społeczeństwa kultura masowa. Kultura, która skierowana jest do ogółu, a nie indywidualnej jednostki. W wyniku czego obecnie mamy do czynienia ze społeczeństwem masowym. Kultura, z którą się stykają nie jest ani oryginalna, ani wyjątkowa. Tutaj chodzi przede wszystkim o zaspokojenie potrzeb ludzi. A w społeczeństwie tylko nieliczna grupa przejawia zainteresowanie kulturą wyższą. Mało kogo interesuje teatr, opera czy muzeum. Ludzie kochają prostotę i uniwersalność. Producenci i firmy tworzą właśnie uniwersalny produkt, który następnie wysyłany jest w świat. Społeczności przyjmują go, bowiem nie lubią się wyróżniać. Zależy im na identyfikowaniu się z innymi. Kiedy przebywamy w kraju, które diametralnie różni się kulturowo od naszego widzimy, że obywatele jego słuchają takiej samej muzyki, a w ich kinach emitowane są identyczne filmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze komentarze

    Polecamy

    • Polityka na niższym szczeblu
      W państwach demokratycznych jakim jest Polska władza wykonawcza jest najczęściej zdecentralizowana co oznacza, że cześć zadań, za które jest ona odpowiedzialna przekazywana jest instytucjom władzy publicznej. Są one wybierane przez …
    • Polityka zagraniczna suwerennej Polski
      Gdy Polska w 1989 roku odzyskała wolność oficjalnie przestała być uzależniona od polityki Moskwy, W latach 1990-1992 polska polityka zagraniczna koncentrowała się przede wszystkim na ustabilizowaniu stosunków z krajami sąsiadującymi. …